پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225947
اولين مدال طلاي ايران در المپيک به دست آمد/ کيانوش رستمي رکورد شکني کرد+ جدول
تاریخ انتشار : 1395/05/23 10:38:36
نمایش : 1422
حالا و پس از برگزاري رقابت هاي المپيک، رکورد جهاني حرکت دوضرب و مجموع جهان با ۲۲۰ و ۳۹۶ کيلوگرم در اختيار کيانوش رستمي است که رکورد دوضرب آن در مسابقات جام فجر موفق به ثبت آن شده بود و رکورد مجموع را در المپيک ريو ثبت کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از راه دانا؛ در ادامه رقابت‌هاي وزنه‌برداري بازي‌هاي المپيک ۲۰۱۶ ريو و در روز هفتم اين بازي‌ها کيانوش رستمي نخستين نماينده کاروان ۵ نفره وزنه‌برداري کشورمان از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (شنبه، ۲۳ مرداد) روي تخته المپيک رفت و با ۱۰ وزنه‌بردار از کشورهاي چين، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (۲ نفر)، کوبا، اوکراين، ارمنستان و روماني به رقابت پرداخت که در پايان به عنوان قهرماني و مدال طلاي المپيک رسيد.

* حرکت يک‌ضرب:

کيانوش رستمي در حرکت اول يک‌ضرب وزنه ۱۷۴ کيلوگرمي را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وي در حرکت دوم نيز موفق به مهار وزنه ۱۷۹ کيلوگرمي شد تا اولي‌اش در اين حرکت مسجل شود. وي براي حرکت سوم وزنه ۱۸۲ کيلوگرمي را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حريفان بيشتر کند که موفق به مهار اين وزنه نشد تا با همان وزنه ۱۷۹ کيلوگرم به کار خود در حرکت يکضرب پايان دهد.

* حرکت دوضرب:

رستمي براي نخستين حرکت دوضرب خود وزنه ۲۱۵ کيلوگرمي را درخواست کرد، اما در حالي‌که اين وزنه را به راحتي ليفت کرده بود، اما موفق به مهار اين وزنه نشد. وي در حرکت دوم همين وزنه را بالاي سر برد تا مدالش قطعي شود.

رستمي براي حرکت سوم دوضرب وزنه ۲۱۷ کيلوگرمي را بالاي سر برد تا رکورد المپيک در دسته ۸۵ کيلوگرم که از المپيک ۲۰۰۰ سيدني با ۲۱۵ کيلوگرم در اختيار پيروس ديماس يوناني قرار داشت را ۲ کيلوگرم ارتقا دهد که موفق به اين کار هم شد و در نهايت با مجموع ۳۹۶ کيلوگرم به ميزان يک کيلوگرم نيز رکورد مجموع جهان و المپيک را ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

تائو تيان از چين با مهار وزنه ۲۱۷ کيلوگرمي در سومين حرکت دوضرب خود در حالي‌که پيش از اين ۲ بار وزنه ۲۱۰ کيلوگرمي را انداخته بود رکورد المپيک را به ميزان ۲ کيلوگرم ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

بدين ترتيب بعد از کيانوش رستمي، تائو تيان از چين با مجموع ۳۹۵ کيلوگرم نايب قهرمان شد. مدال برنز هم به گابريل سينک‌رايان از روماني با ثبت مجموع ۳۹۰ کيلوگرم رسيد.

حالا و پس از برگزاري رقابت هاي المپيک، رکورد جهاني حرکت دوضرب و مجموع جهان با ۲۲۰ و ۳۹۶ کيلوگرم در اختيار کيانوش رستمي است که رکورد دوضرب آن در مسابقات جام فجر موفق به ثبت آن شده بود و رکورد مجموع را در المپيک ريو ثبت کرد.





انتهاي پيام/1022ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html